Cicle de Flora Cerdana - Museu de Llivia

• Cicle de Flora Cerdana
05 maig

Des de fa anys, el Grup de Recerca de Cerdanya ha organitzat sortides florals, com també, conferències, congressos i exposicions sobre la flora pirinenca i cerdana, un patrimoni que és força genuí a la comarca, per les seves peculiaritats geogràfiques, geològiques i climàtiques.

Enguany el Grup de Recerca de Cerdanya i el Museu de Llívia, coorganitzen el nou Cicle de Flora Cerdana, una activitat que està vigent des del passat mes de març, quan surt la primera flora de primavera, fins al juliol, quan aquesta comença a decaure degut a les altes temperatures estivals. Aquest cicle, com a novetat, incorporar les dues institucions en un projecte, i alhora, crea un cicle complet de xerrades, sortides i també tallers d’etnobotànica. L’objectiu és l’apropament de públics diversos a la flora cerdana, un patrimoni natural modest, però de gran rellevància.

ACTIVITATS

Des del mes de març s’han realitzat dues sortides mensuals, que es convoquen en funció de com avança el temps, ja que cada espècie té el seu moment de floració. Les pròximes sortides són les següents:

MAIG

• Conferència La flora de Primavera a la Cerdanya, a càrrec d’Enric Quílez. Dissabte 8 de maig a les 19 h. Museu Municipal de Llívia.
    Aforament limitat. Reserva prèvia
    Retransmissió també pel canal de Youtube del Museu: https://www.youtube.com/watch?v=v9OgS_8UnCk

Sortides  d’observació de flora.

• Visita de la Flora de Primavera a la Feixa de Guils i al Pla d’Anyella. Dissabte 1 de Maig. 8:30 h. Aparcament Museu Cerdà Puigcerdà.
  • Visita Guils (a veure les Orchis ustulata) – Cruïlla de Cortàs – Tossals d’Isòvol – Carretera entre Bellver i Ordèn.  Diumenge 30 de maig. 9 h. Aparcament Museu Cerdà Puigcerdà.

JUNY

• Conferència Les plantes tòxiques de Cerdanya, a càrrec d’Enric Quílez. Dissabte 19 de juny a les 19 h. Museu Municipal de Llívia. (retransmissió en directe pel Youtube del museu).Inscripció aquí.

Sortides d’observació de flora.

1era sortida – Bolvir (zona dels Iris pseudacorus); Roca Castellana, Camí dels Coms de Das (Tosa d’Alp) i la torrentada. Diumenge dia 6 de juny. 8:30. Apargament del Museu Cerdà de Puigcerdà

2ona – a determinar.

JULIOL

• Conferència Etno-botànica pirinenca: plantes, metzines i bruixes, a càrrec de Júlia Carreras. Dissabte 3 de juliol a les 19 h. Museu Municipal de Llívia.
    Aforament limitat. Reserva prèvia
  • Taller Descobrim els afrodisíacs de muntanya: elaborar un filtres amorós amb plantes del Pirineu, a càrrec de Júlia Carreras. (reserva i preus properament).

Sortides .

Per inscriure’s a les sortides cal enviar un correu a grup@recercacerdanya.org. Hi ha límit d’aforament. Si hi ha mal temps, es suspen i s’aplaça la sortida. Cal Vehicle propi.

Totes les activitats són gratuïtes.