II Jornades de Fauna - Museu de Llivia

• II Jornades de Fauna
30 maig

II Jornades de Fauna de Cerdanya.

Les Jornades de Fauna tornen a la Cerdanya després de ser postposades, l’any passat, a causa de la pandèmia. Enguany el Museu de Llívia fa d’amfitrió d’aquestes jornades, i les coorganitza amb el GRC, qui, s’encarrega, sobretot, de la coordinació de l’àmbit científic i programatic.

La Cerdanya com a comarca de muntanya, amb unes condicions geogràfiques i climàtiques, guarda una fauna peculiar, a vegades, fins i tot endèmica en aquestes valls. La Cerdanya és una vall de pas de moltes aus migratòries, i també, en el seu ecosistema muntanyenc, hi apareixen amfibis com el tritó pirinenc o el llangardaix pirinenc, escassos i amenaçats, els quals, contribueixen a la riquesa faunísica del territori. La conservació de totes aquestes espècies, és un repte que ha d’assumir la nostra societat, vista la pèrdua constant de biodiversitat, i s’han d’assumir els nous reptes que ens prepara el futur: el canvi climàtic, o l’amenaça d’espècies invasores.

Dissabte 19 de juny, de 9 a 13:00

9:00 – 9:15 – Presentació i obertura
9:15 – 9:45 – El mussol pirinenc (Aegolius funereus). Nous reptes per al seu estudi i
conservació a Catalunya